سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

هنگامی که حضرت موسی از طرف خداوند برای رفتن به سوی فرعون و دعوت او به خداپرستی مامورشد برای خانواده و بچه های خود احساس خطرو نگرانی می کرد از این رو به خدا عرض کرد : پروردگارا چه کسی از خانواده ها و بچه های من سرپرستی میکند ؟ خداوند به موسی (ع) فرمان داد، عصای خود را براین سنگ بزن . موسی عصایش را برسنگ زد و آن سنگ شکست . در درون آن سنگ ، سنگ دیگری نمایان شد . حضرت موسی با عصای خود ضربه ای هم برآن سنگ زد و آن نیز شکست و در درون آن سنگ ،کرمی را دید که چیزی به دهان گرفته بود و آن را می خورد. دراین هنگام پرده های حجاب ازگوش حضرت موسی کناررفت و شنید که آن کرم میگوید : پاک ومنزه است خدایی که مرا می بیند و سخن مرا می شنود و بر جایگاه من آگاه است و به یاد من است و مرا فراموش نمی کند.

بدین ترتیب حضرت موسی دریافت که خداوند عهده دار رزق و روزی همه موجودات و بندگان است و با توکل براو کارها سامان می یابد.

آیه شش سوره هود:

 

" هیچ جنبنده ای روی زمین نیست جز آنکه روزیش بر خداست "






تاریخ : شنبه 93/11/25 | 12:13 عصر | نویسنده : علی اکبر حق پسند | نظرات ()

http://s5.picofile.com/file/8169761318/%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86_%D9%88_%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86.jpg

 

تلاوت قرآن از هرکس و در هر زمان و مکان باشد خوب و با ارزش است اما از بعضى افراد جالبتر و باارزشتر است . و جمله ، تلاوت قرآن از جوان است ، موید این موضوع است . در این باره به حدیثى که از امام صادق علیه السلام وارد شده ، توجه فرمایید:

هرکس در جوانى قرآن بخواند و مومن هم باشد قرآن با گوشت و خونش بیامیزد و خداوند او را با فرشتگانى که نماینده و سفیر حق اند و فرشتگان نویسنده اعمال ، همدم و قرین سازد و در روز قیامت قرآن براى او حایل و مانع از آتش جهنم خواهد بود و در حق وى دعا کند و گوید: بارالها، هر کارگرى به اجرت کار خود رسید جز کارگر من ، (و تلاوت کننده من ) پس بزرگترین و گرامى ترین بخشش هاى خود را نصیب او گردان .

بعد از این تقاضا، خداوند آن جوان قارى را دو جامه از جامه هاى بهشتى بپوشاند و تاج افتخار بر سر او نهد. آن گاه به قرآن خطاب شود: آیا درباره این جوان تو را خشنود کردم ؟ قرآن در پاسخ : گوید پروردگارا! من بیش از این درباره این جوان آرزو داشتم . پس امان نامه اى به دست راستش و فرمان جاوید ماندن در بهشت را به دست چپش دهند و او را داخل بهشت کنند. بعد از آن به جوان تلاوت کننده قرآن گویند: اینک بخوان (یعنى قرآن را بخوان و با هر آیه اى که مى خوانى ) یک درجه بالا رو. آن جوان به عدد هر آیه اى که فرا گرفته و خوانده و به آن ها عمل نموده است درجات بهشت را بالا مى رود و تصرف مى کند.پس به قرآن خطاب مى شود: آیا آنچه را آرزو داشتى درباره این جوان قارى انجام دادیم . آیا تو را درباره وى خوشحال و سرافراز ساختیم . قرآن در جواب گوید: آرى ، اى پروردگار من ! آنگاه حضرت فرمود:

هرکس قرآن را بسیار تلاوت کند و با این که برایش سخت است آن را به ذهن خود سپارد دو بار این پاداش را به او مى دهد.1

تلاوت قرآن از هرکس و در هر زمان و مکان باشد خوب و با ارزش است اما از بعضى افراد جالبتر و باارزشتر است . و جمله ، تلاوت قرآن از جوان است.

آن حضرت در جاى دیگر چنین فرمود:

حافظ قرآن و عمل کننده به آن (در قیامت ) همدم و همنشین فرشتگان حق مى باشد.2

سزاوار است که جوانان عزیز، عمر خود را به گناه و بیهودگى صرف نکنند و از این همه پاداش و احترام باز نمانند.

اى جوانان مسلمان! شما را بر شما باد تا هنوز سنى از شما نگذشته است و قلب هایتان زنگ گناه را به خود نگرفته ، انیس قرآن باشید و آن را ملکه ذهن خود قرار دهید، تا نورانیش با خون و گوشت و پوست شما درآمیزد و زیبایى هاى قرآن در قلب شما مستقر شود به طورى که قرآن ، باطن شما گردد. آرى ؛

تا جوانى هستى ، بکوش ، زیرا قلب جوان تاثیرپذیر است و پذیرش زیاد دارد. بذر را مى گیرد. چه آن بذر، خدا باشد یا شیطان . سعى کن قلب تو محل رشد بذر شیطان نشود. مبادا با فاسقان و عصیان گران و بى دینان نشست و برخاست داشته باشى ؛ چون هر چه در زمین قلب تو رشد کند همان را بدروى .

زنهار در این ماه مبارک که بهار قرآن است نور علی نور شود تلاوت شما چرا که هم جوانید و هم زمان زمان مناسبی است قرآن بخوانید و دعا کنید که خداوند در سایه همین تلاوتتان نور باطن قرآن را هم به شما بنمایاند. و قرآن بشود رفیق زندگیتان همدم تنهاییتان و این به معنای خیر دنیا و آخرت شماست به امید یاری حق تعالی .

 

گروه دین و اندیشه تبیان

منبع :  تأثیر قرآن در جسم و جان ، مولف: نعمت الله صالحى حاجى آبادى






تاریخ : سه شنبه 93/11/21 | 9:9 صبح | نویسنده : علی اکبر حق پسند | نظرات ()






تاریخ : دوشنبه 93/11/20 | 1:5 عصر | نویسنده : علی اکبر حق پسند | نظرات ()






تاریخ : یکشنبه 93/11/19 | 8:49 صبح | نویسنده : علی اکبر حق پسند | نظرات ()

http://khtvto.ir/markaz15/ImageGallery/Tmp_Template/C2011_12_26_12_5_8/image/22%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86.jpg






تاریخ : شنبه 93/11/18 | 10:8 صبح | نویسنده : علی اکبر حق پسند | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.