سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/10/21/1917129_689.jpg

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: پیامبر اکرم(ص) در همه حال، در زیر چتر توکل قرار داشت و همین امر عامل استقامت، پایمردى و پیروزى ایشان بود.

منیره عرفانی در سلسله جلسات سخنرانی که ویژه خواهران در رواق دارالاجابه حرم مطهررضوی برگزار شد، به بازتاب توکل در زندگی رسول اکرم(ص) پرداخت و اظهار داشت: صفت «توکل‏» به عنوان یکى از بارزترین صفات انبیاء در طول تاریخ است و ایشان همواره در برابر حوادث سخت، مشکلات طاقت فرسا و دشمنان بى رحم، اعتمادشان به خدا و تکیه‏گاهشان، ذات پاک او بوده است.

وی عنوان کرد: در حوزة نظامی علی‌رغم تمام کمبود امکانات، تاریخ شاهد غزوات بسیاری از پیامبر اعظم(ص) بوده است که در سایه صبر و استقامت و توکل به خداوند انجام شده و در حوزه سیاسی، استقامت آن حضرت(ص) در قبال تهدیدهای منافقان و مخالفان، بسیار درخور توجه است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حضرت محمد(ص) با رفتار خویش روش‌های زندگی را برای ما آموزش دادند و با سفارشات خود همواره تلاش داشتند که مسلمین را به راه راست و حرکت در مسیر صحیح زندگی رهنمون کنند. شکیبائی واستقامت آن حضرت دربرابر زخم‌زبانها به همراه نگاه محبت آمیزشان، چهرة زیبایی از دین را به نمایش گذاشته که خود تبلیغ زوایای مختلف دین است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید که پیروزى و شکست را از آن خدا می‌داند افزود: توکل بر خدا، راه وصول مؤمنان به پیروزى است. اگر خداوند شما را یارى کند هیچ کس بر شما غالب نخواهد شد و در صورتی که دست از یارى شما بردارد، هیچ کس بعد از او شما را یارى نمی‌کند و مؤمنان همواره و در هر شرایطی باید بر خدا توکل کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که با توکل می‌توانیم به یقین برسیم تصریح کرد: همه کارها را باید برای خداوند انجام دهیم که برای قیامت باقی و برقرار باشد و از هیچ‌کس هم غیر از خدا نترسیم.

عرفانی افزود: انسان هر قدر تنها باشد اگر توکل بر خدا داشته باشد، مشکلى ندارد، چرا که خداوند متعال، داراى قدرت بى نظیر است، قدرتى که قدرت‏هاى ناچیز بندگان در مقابل آن اثرى ندارد، جایى که عرش و عالم بالا با آن همه عظمتى که دارد در قبضه قدرت اوست هیچ گاه ‏بندگان متوکل را در برابر مشکلات و دشمنان تنها نمی‌گذارد

 

yjc.ir






تاریخ : یکشنبه 92/10/22 | 12:33 عصر | نویسنده : علی اکبر حق پسند | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.