سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/12/13/2072173_107.jpg

 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از مجموع افزایش 6.6 درصدی بالا رفتن سن ازدواج از سال 1355 تاکنون خبر داد.

محزون  گفت: درسال 55 میانگین سن ازدواج در آقایان 24.1 و خانم‌ها 19.7 سال بوده تا جایی که در حال حاضر سن ازدواج درآقایان به 27 سال و خانم‌ها به 23.4 سال رسیده است.
 
وی افزود: یکی از عوامل افزایش سن ازدواج درایران فرآیند توسعه یعنی بحث تحصیل و اشتغال خانم‌ها است که این از عوامل بخش طبیعی فرآیند توسعه است.
 
محزون تاکید کرد: سیاستگذاری‌ها باید به گونه ای باشد که فرآیند ازدواج جوانان درکنار بحث تحصیل واشتغال آنان به تاخیر نیافتد.

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال با اشاره به سیاست‌های کشورهای غربی گفت: ما هم باید دنبال رو سیاست‌هایی که در کشورهای غربی برای جلوگیری از افزایش سن ازدواج درجوانان مطرح شده باشیم به گونه‌ای که برای جوانانی که می‌خواهند تحصیل کنند ویا شاغل باشند باید دغدغه ‌های ازدواج و فرزندآوری آنان را درنظر بگیریم.
 
وی ادامه داد: از جمله سیاست‌هایی که در پیش نویس طرح جامع جمعیت که درمجلس مطرح شده بحث خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی ویا حمایت از افراد متاهل در بحث اشتغال باید افزایش یابد محزون در پایان گفت: بحث افزایش سن ازدواج جوانان را باید مسئولین جدی بگیرند وسعی کنند دغدغه‌های آنان در این امر کاهش بیابد چون افزایش سن ازدواج هم روی کاهش جمعیت ایران تاثیر به سزایی می‌گذارد.

www.yjc.ir :منبع






تاریخ : سه شنبه 92/12/13 | 12:24 عصر | نویسنده : علی اکبر حق پسند | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.